- Detalės
- Žiūrėta: 1218
Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centre (32 kab., III a.) dirba Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Virginija Grunskienė, el. p. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistės funkcijos:
- rinkti, kaupti ir analizuoti duomenis apie mokinių sveikatos būklę;
- pateikti pedagogams asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl mokinių sveikatos bei koordinuoti šių rekomendacijų įgyvendinimą;
- teikti išvadas ir pasiūlymus dėl mokinių sveikatos būklės mokyklos bendruomenei;
- organizuoti mokinių sveikatos stiprinimo priemonių ir mokyklos aplinkos sveikatinimo priemonių įgyvendinimą ir įgyvendinti jas pagal kompetenciją;
- teikti sveikatos žinias mokyklos bendruomenei apie sveikatos išsaugojimą bei sveikatos stiprinimo būdus;
- teikti ir (ar) koordinuoti pirmosios pagalbos teikimą mokykloje;
- tikrinti mokinių asmens higieną;
- planuoti ir taikyti užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos priemones;
- dalyvauti mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje;
- teikti pagalbą ir informaciją kūno kultūros mokytojams komplektuojant kūno kultūros ugdymo grupes pagal mokinių fizinį pajėgumą;
- sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas.
Specialistės darbo laikas:
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietų laikas |
Pirmadienis |
8.00–16.30 val. |
12.00–12.30 val. |
Ketvirtadienis |
8.00–16.30 val. |
12.00–12.30 val. |
- Detalės
- Žiūrėta: 1552
IŠVYKA Į PAKRUOJO DVARĄ
Lapkričio mėnesį Akmenės rajono vaikų dienos centrų „UOGYS“ ir „AGLUONAI“ vaikai ir suaugusieji aplankė Pakruojo dvarą. Į edukacinę kelionę vyko 51 vaikas ir 7 juos lydintys suaugusieji. Didelė keliautojų grupė išjudėjo dviem autobusais, pro kurių langus žvitriomis akutėmis dairėsi mažieji, o suaugusieji – vis atsakinėjo į nesibaigiančius jų klausimus. Autobusams įsukus į Pakruojo dvaro kiemą, išvydome visur išdėliotus žibintus, kurie atvyksta iš rytų Azijos ir nušviečia, jau ne pirmus metus, visą dvaro teritoriją. Kelionės metu mes galėjome ne tik pažinti Pakruojo dvaro istoriją, bet išvysti spalvingus kūrinius, didžiuosius Kinijos žibintus. O Pakruojo dvaro praeities gyvenimą svečiams pasakojo du Pakruojo dvaro personažai – Baronienė ir Tadas Blinda. Jų edukacinė programa buvo suskirstyta į dvi dalis: viena – skirta viešnioms panelės ir ponioms, o antra – drąsiausiems vaikinams ir vyrukams. Suskirstytos grupės iškeliavo su savo pasakotojais, palydovais po dvaro teritoriją.
Mergaičių ir moterų grupę pakvietė Baronienė, kuri atvėrė didingus, prabangius pastato kambarius. Gražiausioje dvaro svetainėje, degant stikliniams senoviniams šviestuvams, aidėjo Baronienės žodžiai pasakojantys apie paslaptis ir burtus. Edukacija įtraukianti ir magiška, kad jos dalyvis ne tik pasyvus klausytojas, bet – dalyvis. Nekantriausios mergaitės, padedant Baronienės žvakėms, būrėsi, taip pat mokėsi skaityti savo delnų linijas. O paskutiniame aplankytame dvaro kambaryje, mergaitės kūrė laimės amuletus, nešančius joms sėkmę ir apsaugančius nuo bėdų.
Drąsuoliai vaikinai,vyriškiai lydimi Tado Blindos ėjo į Baudžiavos laikų bausmių muziejų, į vienintelį tokį Lietuvoje. Muziejus lankytojams primena, kaip senovėje buvo baudžiami nusikaltėliai, kokia laukė jų dalia už padarytas niekšybes. Po šiurpą keliančių baisumų, edukacija persikėlė į pačią mėgstamiausią atvykėlių vietą, į dvaro žirgyną. Ten drąsiausi, atkakliausi vaikinai galėjo pajodinėti žirgu ir pramokti ristūną valdyti. Toliau Tado Blindos programa tęsėsi dvare, jis nuvedė į mergaičių jau aplankytus kambarius, pasakojo dvaro įdomiausius pasakojimus.
Vaikų dienos centrų „UOGYS“ ir „AGLUONAI“ organizuota kelionė leido vaikams labiau suprasti Lietuvos istoriją, kaip gyveno kito laikmečio žmonės. Jie pažino didingą Pakruojo dvarą, jo saugančias paslaptis ir burtus.
Lina Janavičienė
VAIKŲ DIENOS CENTRŲ LANKYTOJŲ IŠVYKA Į KLAIPĖDOS JŪRŲ MUZIEJŲ
Ankstų spalio 11 dienos rytą trys pilni autobusai vaikų iš Naujosios Akmenės, Agluonų ir Kairiškių kaimų išjudėjo į Lietuvos uostamiestį – Klaipėdą. Jauniausiam keliautojui – tik 3 metai, o vyriausiam – 17 metų. Vaikai labai laukė šios ekskursijos: planavo, skaitė, domėjosi, spėliojo – ką pamatys Jūrų muziejuje, nes važiavo pirmą kartą.
Vaikams labai patiko Delfinariume, juos džiugino delfinų ir kaliforninių jūros liūtų pasirodymai, gyvūnų bendravimas ne tik su treneriais, bet su lankytojais. Sėdinčius vaikus pirmose eilėse labai juokino Delfinariumo „artistų“ taškomi vandens purslai, kurie kliuvo ir jiems.
Jūrų muziejaus gyventojai ir eksponatai patiko vaikams – jie pažino vandens augmeniją, gyvūnų pasaulį. Visi ekskursijos dalyviai pasijuto esantys lyg dideliame akvariume, kur gyvena įdomios, spalvingos jūros paslaptys.
Edukacinės išvykos metu keliautojai iš arčiau pažino Lietuvos miestą – Klaipėdą bei unikalias jos vietoves. Ši kelionė ne tik suteikė žinių, bet taip pat visus suartino, vaikai įgijo bendravimo, etiketo bei savarankiškumo įgūdžių. Vaikų dienos centrai yra labai svarbūs vaikams ir jų tėvams, nes jie čia gali praleisti laisvalaikį, ruošti pamokas, keliauti. Tėvai yra konsultuojami bendravimo su vaikais klausimais, jiems patariama, kaip elgtis įvairiose probleminėse situacijose.
Edukacinėje ekskursijoje dalyvavo 68 vaikai ir 12 suaugusiųjų, kurie buvo atsakingi už tikslinę grupę.
Lina Janavičienė
SAUGU IR SMAGU VAIKŲ DIENOS CENTRUOSE
Vaikų dienos centrai „Uogys“ ir „Agluonai“ pradėjo veiklas. Planuojama vaikams pasiūlyti įdomių ir reikalingų veiklų – tai higieninių įgūdžių ugdymas, užsiėmimai sporto klube „Partinis Gym“, plaukimo baseine „Saurida SPA“ (Mažeikiai), lipdymas iš molio, pynimas iš vytelių, iliuzionisto mokymai, ekskursijos ir t.t.
Centruose dirba po du darbuotojus, jie ne tik rūpinasi, kad vaikai gerai praleistų laiką, bet organizuoja popamokinį ugdymą – mokiniai atlieka mokytojų skirtas užduotis, mokosi emocinio intelekto dalykų – tai daro ne tik po pamokų, bet ir per mokinių atostogas.
Vaikai dalyvaus vasaros poilsio stovykloje, kuri bus organizuojama vaikų dienos centruose „Uogys“ Naujojoje Akmenėje, „Agluonai“ Agluonų ir Kairiškių kaimuose.
Vaikų dienos centrus pageidauja lankyti daugiau vaikų nei galime priimti, riboja žmogiškieji ir materialieji ištekliai.
Lina Zubavičienė
- Detalės
- Žiūrėta: 10760
AKMENĖS RAJONO JAUNIMO IR SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO CENTRAS
SOCIALINĖS PEDAGOGĖS VEIKLOS PLANAS
2019–2020 m. m.
Socialinio pedagogo veiklos tikslas – rūpintis mokinių socialine gerove, padėti jiems adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, Centre. Padėti spręsti Centro taisyklių nepaisymo, bendravimo, pamokų nelankymo ir kitas iškylančias problemas.
Uždaviniai:
- Pagalba stiprinant mokinių psichinę ir fizinę sveikatą.
- Pagalba pozityviai mokinio asmenybės raidai, gebėjimo būti asmenybe skatinimas (siekti save suvokti ir pažinti, gebėti priimti svarbius gyvenimo sprendimus, gebėti realizuoti pozityvias asmenines savybes).
- Pagalba mokinio intelektinei raidai (skatinti mokymosi motyvacijos ir pažinimo interesų raidą, savivoką ir savirealizaciją).
- Pagalba kuriant sveiką ir saugią ugdymo (-si) aplinką klasėje.
Veiklos formos:
- individualus darbas su mokiniais, tėvais (globėjais), Centro pedagogais;
- prevencinės, projektinės, šviečiamosios veiklos organizavimas;
- tarpinstitucinės veiklos organizavimas.
Funkcijos:
- įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas);
- konsultacinė (pataria, padeda, konsultuoja);
- korekcinė (skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina);
- vadybinė (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus);
- šviečiamoji (informuoja, aiškina);
- koordinacinė (palaiko ryšius, siunčia (perduoda) informaciją;
- prevencinė (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti);
- teisinė (atstovauja, gina vaiko interesus);
- socialinio ugdymo.
VEIKLOS PLANAS
2019–2020 m. m.
Eil. Nr. |
Veiklos turinys |
Metodai |
Data |
Atsakingi |
1. |
Organizacinė veikla |
|||
1.1. |
Naujai atėjusių mokinių socialinės padėties įvertinimas. |
Analitinis, tiriamasis (apklausa). |
|
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
1.2. |
Šviečiamosios ir mokomosios informacijos rengimas. |
Informacijos sklaida (lankstinukai, pranešimai). |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas |
2. |
Individualus darbas su mokiniais |
|||
2.1. |
Mokinių supažindinimas (priminimas) su gimnazijos vidaus darbo taisyklėmis, mokinių teisėmis ir pareigomis |
Pokalbiai klasių valandėlių metu. |
|
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
2.2. |
Individualus mokinių konsultavimas socialiniais, pedagoginiais ir psichologiniais klausimais. |
Pokalbiai, konsultacijos. |
Pagal individualius atvejus |
Socialinis pedagogas |
2.3. |
Individualus darbas su minimalią priežiūrą ir koordinuotą pagalbą turinčiais mokiniais. |
Probleminės situacijos analizė, pokalbiai, konsultacijos, prevencinių priemonių įgyvendinimas. |
Pagal individualius atvejus |
Socialinis pedagogas, klasių vadovas |
2.4. |
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių stebėjimas, problemų nustatymas ir pagalbos teikimas. |
Probleminės situacijos analizė, konsultacijos. |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas, specialusis pedagogas |
2.5. |
Individualus darbas su mokymosi motyvacijos ir lankomumo problemų turinčiais mokiniais. |
Pokalbiai, priežasčių analizė, prevencinių priemonių įgyvendinimas. |
Pagal individualius atvejus |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
3. |
Grupinis darbas su mokiniais |
|||
3.1. |
Dalyvavimas klasių valandėlėse. Diskusijų (emocinės, fizinės, seksualinės prievartos, nusikalstamumo temomis). |
Video medžiagos peržiūra, vaidybinių situacijų aptarimas, refleksija, savanorių/mentorių vedami užsiėmimai. |
Mokslo metų eigoje |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
3.2. |
Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programos vykdymas klasėse. |
Paskaitos, diskusijos, pokalbiai. |
Mokslo metų eigoje. |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
4. |
Darbas su mokinių tėvais |
|||
4.1. |
Glaudžių santykių su tėvais palaikymas. |
Formalūs ir neformalūs pokalbiai; laiškų siuntimas; lankymasis šeimose. |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
4.2. |
Tėvų konsultavimas dėl vaiko pamokų praleidinėjimo, mokymosi motyvacijos, elgesio ir kt. problemų. |
Individualūs pokalbiai, rekomendacijos. |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas |
5. |
Darbas su klasių vadovais, mokytojais, administracija |
|||
5.1. |
Mokytojų konsultavimas dėl mokinių mokyklos nelankymo, netinkamo elgesio ir kt. problemų |
Konsultacijos, rekomendacijos. |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas |
5.2. |
Konsultacijos su mokyklos specialistais, komandos ryšių palaikymas. |
Pasitarimai (veiklos analizė, planavimas) |
Pagal poreikį |
Socialinis pedagogas |
5.3. |
Dalyvavimas rajono vaiko gerovės posėdžiuose ir atvejo vadybos susitikimuose. |
Pasitarimai. |
Atskirais atvejais |
|
6. |
Bendradarbiavimas su kitomis socialinėmis institucijomis |
|||
6.1. |
Bendradarbiavimas su vaiko teisių apsaugos skyriaus specialistais, policijos pareigūnais, paramos šeimai centro socialinėmis darbuotojomis, atvejo vadybininkais, savivaldybės švietimo skyriaus specialistais, rajono socialinėmis pedagogėmis. |
Konsultacijos, pasitarimai, posėdžiai, lankymasis šeimose ir kt. |
Pagal planą |
Socialinis pedagogas |
6.2. |
Ryšių palaikymas su rajono mokyklomis, įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą |
Konsultacijos, pasikeitimas informacija ir kt. |
Pagal planą |
Socialinis pedagogas |
7. |
Prevencinė, projektinė, tiriamoji veikla |
|||
7.1. |
Pokalbio „Prekyba žmonėmis“ pokalbio organizavimas ir vedimas |
Pokalbis, diskusija |
2019-01 |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
7.2. |
Sveikinimosi dienos organizavimas |
Akcija |
2018-11 |
Socialinis pedagogas, Centro mokiniai |
7.3. |
Patyčių prevencijos programos įgyvendinimas klasių valandėlių metu. |
Pokalbiai, diskusijos. |
Mokslo metų eigoje |
Socialinis pedagogas, klasių vadovai |
8. |
Savišvieta ir kvalifikacijos kėlimas |
|||
8.1. |
Dalyvavimas kvalifikacijos kursuose, seminaruose. |
Saviugda. |
Mokslo metų eigoje |
Socialinis pedagogas |
8.2. |
Dalyvavimas socialinių pedagogų metodinio būrelio veikloje |
Pasidalijimas gerąja patirtimi |
Mokslo metų eigoje |
Socialinis pedagogas |
Parengė: socialinė pedagogė Lina Janavičienė